Assistants (ondersteuners op MBO4/MEAO/HBO/WO-niveau) die zich bij ons inschrijven hebben vaak een vaste baan of zijn op zoek naar een volgende vaste baan. Nadat jij je bij ons hebt ingeschreven en voldoet aan onze selectie-eisen leggen wij jouw profiel (in eerste instantie anoniem) voor bij een van onze opdrachtgevers (Partners). Daarna ga je vrijblijvend op gesprek. Is er over en weer die zo belangrijke klik? Kun je je vinden in het arbeidsvoorwaardenpakket? Dan is dat het moment om je (eventuele) vaste baan op te zeggen. Vervolgens ga je voor een nader af te spreken periode (minimaal 1.040 uur) via Assistant2 aan de slag bij onze Partner. Na die periode ga je – als jullie dat beiden zien zitten – in vaste dienst bij onze Partner. Zo stap je via Assistant2 zonder risico’s van de ene in de andere vaste baan. Maar dan wel een baan waarin jij je talenten, kwaliteiten en ambities kwijt kunt. Iets voor jou? Kom dan met ons vrijblijvend kennismaken.
Assistant2 plaatst Assistants, wat houdt dat in?
is Assistant2 een uitzendbureau?
Nee, wij zijn geen uitzendbureau. En we zijn ook geen detacherings- of werving en selectiebureau. Assistant2 plaatst sinds 2007 in heel Nederland, Assistants van nu en morgen van een vaste baan naar een nieuwe vaste baan. 95% van al onze banen loopt uit in een vaste baan bij onze Partners, met een slagingspercentage dat hoger ligt dan 98%. We maken werk van jouw kwaliteiten. En via ons individuele Loopbaan Ontwikkel Traject zorgen we ervoor dat jij je kunt blijven ontwikkelen.
wat bedoelen jullie met ‘van nu en morgen’?
Bij Assistant2 vinden we dat onze ondersteuners altijd up-2-date moeten zijn, daarom investeren wij in zowel de professionele als persoonlijke ontwikkeling. Iedere Assistant heeft een individueel Loopbaan Ontwikkel Traject (ons LOT) dat op basis van kennis, kunde en wensen is uitgestippeld. Als we zeggen Assistants van nu en morgen dan is dat de kern van onze visie. Een Assistant van nu, moet vandaag kennen, kunnen en leren wat haar morgen verder brengt, en wat morgen van haar of hem gevraagd wordt. Dat is ontwikkelen. En daar hebben zowel onze Partners als onze Assistants profijt van.
ik wil parttime werken, is dit mogelijk via Assistant2?
Dit is mogelijk. Assistant2 wordt ingeschakeld voor het invullen van vacatures voor vaste banen of voor o.a. tijdelijke projectondersteuning. Het hangt van de bedrijfssituatie af of dat fulltime of parttime functies zijn. De praktijk leert ons overigens dat het overgrote deel van onze vacatures fulltime banen betreft.
hoe begeleiden jullie de Assistants tijdens de plaatsing en erna?
De begeleiding start wanneer je gaat solliciteren bij een van onze Partners. Vooraf houden we altijd even een zogenaamd 2BOOST gesprek. Daarbij checken wij of je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen, de bedrijfscultuur en of je goed weet wat de functie inhoudt. En geven we je natuurlijk de nodige tips voor het gesprek zelf.
Tijdens je plaatsing vinden regelmatig evaluatiegesprekken plaats met een van onze consultants. We bespreken de algehele voortgang, heb je het naar je zin? Zijn er (knel)punten die opgelost moeten worden? Wat nodig is, komt aan de orde en wordt opgelost of bijgestuurd. Uiteraard in samenspraak met onze Partner.
Daarnaast ontvang je met regelmaat onze Up-2-Date nieuwsbrieven waarin we je op de hoogte brengen van actuele ontwikkelingen in het vak. Er zijn ook 2 Meet & Greet netwerkmeetings waar je collega Assistants ontmoet in een informele setting. Wanneer je hierna in vaste dienst gaat bij onze partner blijven we jouw individuele Loopbaan Ontwikkel Traject bewaken zodat je je kunt blijven ontwikkelen. Heel belangrijk!
wat is een Assistant precies?
Het vak van Assistant is veelomvattend. Vroeger werd de Assistant ook wel secretaresse genoemd. Inmiddels is het takenpakket sterk veranderd en verschilt de invulling e/o het takenpakket van bedrijf tot bedrijf. Ook in de ons omliggende landen is de term secretaresse langzamerhand uit de gratie geraakt. Aan de benaming hangt vaak een wat negatieve lading en de ‘nieuwe taken’ dekken de functienaam van secretaresse al lang niet meer. Assistant2 onderscheidt vier niveaus voor Assistants:
Talent – tot 3 jaar ervaring | Assistant – 3 tot 6 jaar ervaring | |
Professional – 6 tot 9 jaar ervaring | Expert – meer dan 9 jaar ervaring |
ik heb me ingeschreven via de website, hoe gaat de procedure verder?
Binnen 24 uur na jouw inschrijving ontvang je van ons bericht. Stuur altijd je cv mee bij je inschrijving. Op basis daarvan kunnen we bepalen of en hoe we jou van dienst kunnen zijn. Aan de hand van jouw cv en een eventuele eerste, korte telefonische kennismaking, bepalen we of een kennismakingsgesprek voor beiden partijen zinvol is. Zo ja, dan volgt een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek waarbij we je vragen om je diploma’s en recente salarisspecificatie mee te nemen. Hebben we over en weer een persoonlijke en professionele ‘klik’ dan volgt een tweede gesprek. Hierna word je opgenomen in ons bestand van geschikte en beschikbare Assistants en gaan we op zoek naar een Partner met een baan en de bedrijfscultuur waar jij ’t beste past.
ik ben zzp’er, kunnen jullie ook voor mij bemiddelen?
Het bemiddelen voor zzp’ers valt niet binnen onze dienstverlening en werkwijze. Heb je een vraag, dan kun je ons natuurlijk altijd even bellen op 088 022 23 99.
wie is de drijvende kracht achter Assistant2?
De oprichter van Assistant2 is Fons Scheltema. Zijn actieve loopbaan in ‘de arbeidsbemiddelingsbranche’ startte hij in 1982 als vestigingsmanager bij ASA Studenten Uitzendbureau. Van 1985 tot 1990 was hij initiatiefnemer en directeur van StarJob Secretaresse Uitzendbureau. En van 1990 tot 2001 oprichter, eigenaar en algemeen directeur van Secretary Plus. Na verkoop van Secretary Plus aan USG People in 2001 was Fons Scheltema korte periode ‘buiten het vakgebied’ werkzaam.
Eind 2006 keerde hij terug in het vak en startte Management Support Assistant2. Er waren in die periode veel ontwikkelingen gaande op de arbeidsmarkt en met name op het secretaresse-vakgebied was er letterlijk en figuurlijk veel werk aan de winkel. De taken en werkzaamheden van secretaresses waren dusdanig veranderd dat de functienaam de lading al lang niet meer dekte. Maar ook de positie in de organisatie was veranderd, van secretaresse naar management ondersteuner naar Assistant van nu en morgen. En daar hoorde een andere waardering voor zowel de Assistant als het vakgebied bij.
De visie van Fons is dat een Assistant van nu zich niet zou moet laten verleiden tot een tijdelijk contract. Assistant2 vindt dat Assistants zekerheid verdienen en biedt ze daarom altijd een project- of arbeidsovereenkomst aan. Met alle zaken die daarbij geregeld horen te zijn zoals: minimaal een marktconform salaris, een pensioenregeling, goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een auto van de zaak en… een persoonlijk Loopbaan OntwikkelingsTraject.