FAQ

veelgestelde vragen

kunnen wij een Assistant na de opdracht/plaatsing in vaste dienst nemen?

Dat is mogelijk. Ruim 95% van onze plaatsingen gaat over in een vaste aanstelling bij een Partner. Wij hanteren een periode van 1.040 declarabele uren voordat een opdrachtgever (Partner) een Assistant kosteloos kan overnemen. Zie ook onze Leveringsvoorwaarden

is het ook mogelijk om een Assistant voor een project te krijgen?

Dit is mogelijk. U kunt hierbij denken aan: kortlopende projecten, in geval van langdurige afwezigheid door ziekte of zwangerschapsverlof, vakantievervanging, een tijdelijke piek in de workload.

kan een Assistant een cursus volgen als daar bij ons bedrijf behoefte aan is?

Ja, dat kan. Het verzoek om een gerichte cursus te volgen kan besproken worden met de regiomanager van Assistant2. In overleg wordt bepaald wat de beste cursus is die precies past bij uw behoefte. Goed om te weten: Assistant2 heeft voor iedere Assistant die geplaatst wordt een individueel Loopbaan Ontwikkel Traject uitgestippeld.

 

is Assistant2 een uitzendbureau?

Nee, Assistant2 is geen uitzendbureau. En we zijn ook geen detacherings- of werving en selectiebureau. Assistant2 bemiddelt en plaatst Assistants van nu en morgen van een vaste baan naar een nieuwe vaste baan. We maken werk van de talenten, kwaliteiten en ambities van ‘onze’ Assistants. Via ons individuele Loopbaan Ontwikkel Traject zorgen we ervoor dat zij zich kunnen blijven ontwikkelen.

wat bedoelen jullie met ‘van nu en morgen’?

Bij Assistant2 vinden we dat onze ondersteuners altijd up-2-date moeten zijn, daarom investeren wij in zowel de professionele als persoonlijke ontwikkeling. Iedere Assistant heeft een individueel Loopbaan Ontwikkel Traject (LOT) dat op basis van kennis, kunde en wensen is uitgestippeld. Als we zeggen Assistants van nu en morgen dan is dat de kern van onze visie. Een Assistant van nu, moet vandaag kennen, kunnen en leren wat haar morgen verder brengt, respectievelijk wat morgen van haar gevraagd wordt. Dat is ontwikkelen. En daar profiteren zowel onze opdrachtgevers als Assistants van.

wie is de drijvende kracht achter Assistant2?

De oprichter van Assistant2 is Fons Scheltema. Zijn actieve loopbaan in ‘de arbeidsbemiddelingsbranche’ startte hij in 1982 als vestigingsmanager bij ASA Studenten Uitzendbureau. Van 1985 tot 1990 was hij initiatiefnemer en directeur van StarJob Secretaresse Uitzendbureau. En van 1990 tot 2001 oprichter, eigenaar en algemeen directeur van Secretary Plus. Na verkoop van Secretary Plus aan USG People in 2001 was Fons Scheltema korte periode ‘buiten het vakgebied’ werkzaam.

Eind 2006 keerde hij terug in het vak en startte Management Support Assistant2. Er waren in die periode veel ontwikkelingen gaande op de arbeidsmarkt en met name op het secretaresse-vakgebied was er letterlijk en figuurlijk veel werk aan de winkel. De taken en werkzaamheden van secretaresses waren dusdanig veranderd dat de functienaam de lading al lang niet meer dekte. Maar ook de positie in de organisatie was veranderd, van secretaresse naar management ondersteuner naar Assistant van nu en morgen. En daar hoorde een andere waardering voor zowel de Assistant als het vakgebied bij.

De visie van Fons is dat een Assistant van nu zich niet zou moet laten verleiden tot een tijdelijk contract. Assistant2 vindt dat Assistants zekerheid verdienen en biedt ze daarom altijd een project- of arbeidsovereenkomst aan. Met alle zaken die daarbij geregeld horen te zijn zoals: minimaal een marktconform salaris, een pensioenregeling, goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een auto van de zaak en… een persoonlijk Loopbaan Ontwikkel Traject.