In een recent artikel in het Financieele Dagblad 7 juni 2022 viel ons oog op een uitspraak waarvan wij dachten …. uhhh wat? Het voelde niet goed en misplaatst.
Als Assistant/Ondersteuner herken je het vast wel, iemand belt en wil de manager of directeur spreken. Je vraagt nog een keer zijn/haar naam, maar er gaat geen belletje bij je rinkelen. Natuurlijk vraag je waar het over gaat voordat je mogelijk gaat doorverbinden naar de verantwoordelijke. Vervolgens is de persoon wel heel volhardend ‘een echte drammer’ en zeker over zijn zaak zodat je toch maar door verbindt, want ‘de drammer’ doet het overkomen alsof het een zaak van leven of dood is.
Herken je dit (zie omcirkeling)? Hoe pak jij dit soort telefoontjes aan? Heb jij een tips voor jouw collega Assistants hoe je dit het beste kunt afhandelen? Mail het naar Marketing@Assistant2.nl.
Tot slot. In dit artikel uit het FD doet meneer Cees Maat het wel heel easy overkomen met de opmerking ‘Costa en ik hebben ervaring met koude acquisitie en laten ons niet door een secretaresse tegenhouden’. Uhhh meneer Cees Maat, ook wel eens bedacht dat deze secretaresse wel eens gedacht kan hebben, dit is echt serieus en ik moet dit telefoontje doorzetten??? Kneus zeggen wij dan. Denk na. En btw de functiebenaming van secretaresse is passé. Al een aantal jaren. Deze professionele groep mensen heten nu Assistants /Office managers etc. Daar moet je er een paar van in dienst nemen. Wellicht heb je dan ook geen last meer van fraude!