nieuws

waar je wat aan hebt.

Ontwikkelen?? Hoezo dat is toch niet mijn probleem.

2 maart 2021

Nog te veel mensen zien hun eigen ontwikkeling niet als hun eigen probleem. Randstad verrichtte onderzoek en kwam tot de conclusie dat bijna 70% van de werknemers eigen ontwikkeling zien als de verantwoordelijkheid van overheid en werkgever. Hoe zit dat?

De groeiende mismatch tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt groeit uit tot een maatschappelijke crisis. Het huidige beleid is erop gericht te wachten tot mensen werkloos raken en daarna pas met ze aan de slag te gaan, aldus Dominique Hermans, CEO van Randstad Nederland in het Financieele Dagblad afgelopen zaterdag. Slechts 25% beschouwt hun ontwikkeling als een eigen verantwoordelijkheid.

Een recent project bij Randstad is hiervan een illustratie. Afgelopen jaar boden zij 14.000 flexwerkers met weinig perspectief een gratis opleidings- en ontwikkeltraject naar een kansrijke sector. Amper 1.000 maakten hier gebruik van. Het ontbreekt aan een gevoel van urgentie, en daar zit het grote knelpunt.

Ook bij het Assistant2 moeten we nog regelmatig Assistants ervan overtuigen dat nu ontwikkelen en trainingen en workshops volgen essentieel is voor hun toekomst. Zie ook ons persoonlijk LOT (Loopbaan Ontwikkeltraject). Mocht je na het lezen van het artikel direct aan de slag willen met jouw toekomst? Neem dan eens een kijkje bij onze trainingen en workshops en meld je nu aan. Immers stilstand is achteruitgang. Zeker in deze tijd van doorontwikkelen.

bron: Het Financieele Dagblad

kennismaken

wat kunnen wij voor je doen?

Werken bij Assistant2 geeft zekerheid. Samen zoeken en vinden we de baan die het beste bij jou past. Zekerheid betekent ook dat je minimaal de eerste zes maanden bij Assistant2 in dienst bent. En vanaf je eerste werkdag begeleiden en coachen we jou waar nodig. En voor wat je aan opleiding of vaardigheden te kort komt, zetten we samen een persoonlijk Loopbaan Ontwikkel Traject (LOT) uit. Nieuwsgierig? Meld je dan hier aan voor een vrijblijvende kennismaking.