nieuws

waar je wat aan hebt.

Lastige werkzaamheden? Met deze tips wordt het leuker!

14 juni 2022

Heb je te veel hooi op je vork genomen? Ligt je bureau vol met werk en zie je er zoals velen, vreselijk tegenop om te beginnen met het wegwerken van je (vervelende) taken? Wat tips hoe je dit moet aanpakken.

Grote doelen kunnen onhaalbaar lijken en dat werkt nu net niet motiverend. Door het doel in kleine stappen op te schrijven, kun je deze makkelijker inplannen en is je grote doel uiteindelijk wel haalbaar. Op deze manier vink je de vervelende taken af. Voordat je je gaat bezighouden met deze stappen, is het belangrijk om al te weten wat je kunt verbeteren. Misschien besteed je ongemerkt wel uren op social media, omdat je steeds je telefoon tijdens het werken erbij pakt. Schrijf daarom precies op wat je doet op een dag. Hierdoor krijg je inzicht over hoe lang je over een taak doet en waar verbetering te halen valt.

Hoe maak je lastige werkzaamheden leuker en overzichtelijker?

1. Begin je dag/week met lastige werkzaamheden
De dag/week begin je weer met frisse moed. Als je meteen begint met de ‘’vervelendste’’ taak heb je het ergste alvast gehad zodat de rest van de dag/week alleen maar kan meevallen. Je hebt het gedaan en het hoeft niet meer!

2. Probeer positief te denken bij je taak
Je vindt de taak direct al niet leuk. Wanneer je negatieve gedachte over deze taak probeert te veranderen, heeft dat direct invloed op je gevoel erover. Dus denk je er positiever over.

3. Hebben collega’s een vergelijkbare taak? Overleg met elkaar.
Zoek deze collega’s dan op, hoe pakken zij het aan? Kun je de werkzaamheden sneller uitvoeren? Even met elkaar sparren is goed voor elkaars productiviteit. Overleg en haal hier je voordeel uit. Samen sterk!

4. De taak in stukjes doen
Kijk jij tegen de taak enorm op? Werk dan elke ochtend een kwartier aan de taak, in plaats van een aantal uur achter elkaar. Je plant dit namelijk in en kun je er altijd een gaatje voor vrijmaken.

5. Wissel je taak met je collega
Dat is zeker nuttig wanneer er iemand is die deze taak helemaal niet zo lastig vindt, al vaker heeft gedaan of zelfs plezierig vindt. Ieder z’n specialisme! Dus als dat mogelijk is, vraag gewoon.

6. Maak een takenlijstje per dag op basis van prioriteiten. Niets fijner dan afvinken!
Om de taken inzichtelijk te krijgen is het maken van een lijstje niet geheel onbelangrijk. Zo kan je zien wat prioriteit heeft op dat moment en wat je kan doen om tot jou doel te komen van die dag. Niets is fijner dan taken afstrepen van jouw lijstje.

Welke aanpak hanteer jij als je veel lastige werkzaamheden hebt liggen? Mail naar Marketing@Assistant2.nl.  We delen jouw gouden tip graag met ons netwerk!

kennismaken

wat kunnen wij voor je doen?

Werken bij Assistant2 geeft zekerheid. Samen zoeken en vinden we de baan die het beste bij jou past. Zekerheid betekent ook dat je minimaal de eerste zes maanden bij Assistant2 in dienst bent. En vanaf je eerste werkdag begeleiden en coachen we jou waar nodig. En voor wat je aan opleiding of vaardigheden te kort komt, zetten we samen een persoonlijk Loopbaan Ontwikkel Traject (LOT) uit. Nieuwsgierig? Meld je dan hier aan voor een vrijblijvende kennismaking.