nieuws

waar je wat aan hebt.

Hoe wist Natasja het thuiswerken te combineren met de kinderen?

17 juli 2020

Natasja werkt sinds 1 december 2019 via Assistant2 bij één van onze Partners in Den Haag samen met collega-Assistant Valerie (die ook via ons geplaatst is). Hoe gaat het nu met Natasja en hoe was het thuiswerken te combineren met de kinderen als ‘schooljuf’ naast haar baan als Assistant medewerker secretariaat & evenementen?

Je werkt sinds kort weer deels op kantoor, blij hiermee?
Ja, ik werk deels thuis en deels weer op kantoor. Ben hier wel heel blij mee om toch weer in een andere omgeving te zijn en weer onder de mensen te zijn.

Maar hoe was dit in de periode dat je vanuit huis werkte, ging je dit goed af?
In de periode dat ik vanuit huis werkte ging dit me goed af, maar waren er wel heel veel extra taken bij gekomen, ineens was ik ook schooljuf voor mijn 3 kinderen. Mijn oudste dochter zit in de brugklas dus die had haar eigen planning. Mijn andere 2 kinderen die in groep 4 zitten nu hadden per dag een aantal taken die af gemaakt moesten worden. Mijn zoontje deed dit geheel zelfstandig en was er binnen een uur mee klaar. Mijn jongste dochter daarentegen had wat meer moeite. Ze had echt de aandacht van mij erbij nodig omdat er natuurlijk geen juf in huis is en zij met sommige onderdelen zoals rekenen echt wel ondersteuning zocht bij mij.

Wat miste je het meest tijdens de periode of welk kantoorartikel was dat?
Je eigen werkplek en een volledig eigen bureau. Nu moest ik mijn tafel delen met mijn twee jongste kinderen en zat ik ineens met 3 laptops bij elkaar aan 1 werkplek.

Wat vind jij het allerleukste aan jouw vak?
Het allerleukste vind ik het organiseren van evenementen, maar deze konden vanwege het coronavirus dus absoluut niet doorgaan. Wel een uitdaging om ervoor te zorgen dat er Webinars opgezet konden worden of meetings met Teams door konden gaan en dat dit goed verloopt.

Wat is het beste voorbeeld van jouw organisatietalent?
Het plannen van A tot Z van evenementen en het plannen van groepsmeetings en om daarbij te zorgen dat iedereen bij deze vergadering aanwezig kan zijn door de juiste datum uit te zoeken.

Heb je tips voor anderen, of tips voor andere collega-Assistants die nu nog thuis aan het werk zijn?
Vraag of je weer op kantoor kunt werken! Maak een planning bijvoorbeeld met je collega’s van het secretariaat of andere collega’s met wie je fysiek op kantoor kunt zijn als die mogelijkheid er natuurlijk bestaat. Mocht dit nog niet mogelijk zijn dan een tip om via Teams of Webex de vergaderingen (afdelingsoverleggen, personeelsoverleg o.i.d.) in te plannen. Zo zie je toch nog je collega’s, ook al is het op afstand.

Denk je dat er veranderingen zullen plaats vinden na het coronatijdperk mbt het werken als ondersteuner?
Naar mijn mening hebben wij zeker laten zien dat wij als ondersteuners ook het werk voor de collega’s kunnen organiseren op afstand en dat dit dus niet alleen vanaf kantoor kan. Wel is het belangrijk om elkaar (als je in een team van ondersteuners werkt) ook minimaal 2 x per week fysiek te zien en spreken om goed met elkaar de week of zaken door te lopen waar je allemaal afzonderlijk mee bezig bent om elkaar up-to-date te houden.

Als op een gegeven moment alles echt weer normaal is, wat is dan het eerste wat je graag wilt gaan doen?
Lekker gezellig met vrienden weer naar een leuk groot feest te gaan.

En tot slot nog een leuke afsluiter … wat is op dit moment jouw favoriete serie of film?
Mijn favoriete serie is vooral Station 19, maar ook CSI Miami, Criminal Minds of Hawaii 5.0.

kennismaken

wat kunnen wij voor je doen?

Werken bij Assistant2 geeft zekerheid. Samen zoeken en vinden we de baan die het beste bij jou past. Zekerheid betekent ook dat je minimaal de eerste zes maanden bij Assistant2 in dienst bent. En vanaf je eerste werkdag begeleiden en coachen we jou waar nodig. En voor wat je aan opleiding of vaardigheden te kort komt, zetten we samen een persoonlijk Loopbaan Ontwikkel Traject (LOT) uit. Nieuwsgierig? Meld je dan hier aan voor een vrijblijvende kennismaking.