Ninande hebben we geplaatst bij een van onze Partners in Leiden waarvan ze van tevoren niet dacht dat het zo leuk zou zijn. Door onze bijzondere aanpak en jarenlange ervaring weten we exact in welke bedrijfscultuur onze kandidaat het best tot z’n recht komt. We vertellen onze kandidaat vooraf nooit bij wat voor ‘soort’ organisatie wij haar of zijn profiel neerleggen. Er is dan ook vanuit de Assistant geen voor-ingenomen standpunt met betrekking tot het soort bedrijf of organisatie waar hij of zij wordt voorgesteld. En in die match maken, daar zijn wij gewoon goed in.
Zo is het dus ook bij Ninande gegaan die helemaal happy is met haar baan als Office Manager bij een organisatie die een belangrijke schakel is binnen het zorgsysteem. Ninande vertelt hoe het met haar gaat…
Hoe bevalt je baan als Office Manager bij onze Partner Sleutelnet?
Ik heb het echt super naar mijn zin. Als Office Manager ben ik o.a. verantwoordelijk voor de financiën en HR. Nooit gedacht dat financiën iets voor mij zou zijn (ik heb een hekel aan wiskunde haha), maar door het secure werk past het juist perfect bij mij!
Hoe zijn je afgelopen maanden gegaan? Thuiswerken, drukte op kantoor nu men weer terug ‘mag’?
Ik ben in maart 2022 begonnen met werken en toen werd er alweer vaker op kantoor gewerkt, maar we zijn vrij om zelf te kiezen of we op kantoor of thuis willen werken. Zelf vind ik thuiswerken heerlijk, ik kan me er beter door focussen. Ik voelde me gelijk thuis binnen het team, Sleutelnet voelt als een hechte familie en er heerst een hele open sfeer.
Zie je inmiddels een verschuiving van werkzaamheden (anders werken) vanwege Corona en denk je dat dit in de toekomst anders wordt voor het werk wat je op dit moment doet?
Ik merk dat veel meetings nu online worden gehouden, ook nu je weer met grote groepen kunt afspreken. Je ziet dat mensen eraan gewend zijn om elkaar digitaal te spreken, en dat het vaak ook makkelijker is omdat het reistijd scheelt. Hierdoor hoeven we minder vaak meeting rooms klaar te maken en ontvangen we minder mensen op kantoor. Ik denk dat je dit eigenlijk overal wel ziet, en dat het zeker het nieuwe normaal is geworden.
Uit welke werkzaamheden haal jij op dit moment het meeste plezier?
Het meeste plezier haal ik uit de financiën, dus bijvoorbeeld het behandelen en maken van de inkoop- en verkoopfacturen. Ik merk dat ik het secure werken ontzettend leuk vind!
En wat is voor jou het minst leuke om te doen?
Eigenlijk niks haha. Dat komt omdat ik samen met mijn collega Office Manager het takenpakket opnieuw heb mogen indelen en verdelen. We vullen elkaar wat dat betreft perfect aan; alle taken die ik minder leuk vind, zijn juist helemaal haar ding en andersom.
Welke van jouw talenten komen goed tot zijn recht in jouw werk?
Dat ik georganiseerd en secuur werk, mijn probleemoplossend vermogen en assertiviteit komen bij deze baan helemaal tot hun recht.
Kun jij aangeven welke toegevoegde waarde Assistant2 voor jou heeft gehad tot op heden?
Zonder A2 had ik deze baan niet gevonden. Zelf zou ik er namelijk niet aan hebben gedacht om een baan in Leiden te zoeken door de reistijd (ik woon in de regio Dordrecht). Ik ben dan ook blij dat Assistant2 dat wel deed! Ook heb ik een aantal trainingen gevolgd via Assistant2 waar ik veel aan heb gehad.
Heb jij leuke of nuttige tips voor collega-Assistants?
Stap soms eens buiten je comfort zone; zo vind je misschien, net als ik, wel een bezigheid waarvan je altijd het gedacht dat het niks voor je is, maar die juist perfect bij je past!
Een aantal stellingen en korte vragen die we je graag voorleggen:
Voorkeur voor thuiswerken of kantoor? Thuiswerken, ik vind het heerlijk om me helemaal te kunnen focussen en geen reistijd te hebben.
Voorkeur voor vaste werkplek of flexplek? Flexplek, op die manier spreek ik makkelijker verschillende collega’s.
Studie of selfmade? Selfmade, ik heb geen opleiding met relatie tot Officemanagement gevolgd, maar Japans gestudeerd op WO niveau. Wel ben ik van plan om nog een HR-opleiding en boekhoudcursus te volgen, zodat ik over alle nodige kennis beschik.
Liever bellen of mailen? Mailen vind ik toch een fijnere manier van contact hebben.
Als je notuleert voorkeur voor pen/papier of gelijk op laptop? Gelijk op een laptop.
Wat drink je tijdens het werk, koffie of thee? Thee en water.
Favoriete vervoersmiddel naar werk? Met de trein.
To do lijstje online of in notitieboekje? Online, hiervoor gebruiken we op werk allemaal Asana. Erg handig en iedereen aan te raden!
Favoriete kleding voor het werk? Casual; jeans met een shirt of trui.
Favoriete film of serie? De film Memoirs of a Geisha.
Instagram of LinkedIn? Instagram.
Mooiste boek? Geisha: de Verborgen Geschiedenis van auteur Lesley Downer.
Top 3 favoriete apps op je mobiel? Spotify, YouTube en Trouw.
Waar luister je graag naar? Ik luister vooral Japanse muziek zoals Kalafina, Sound Horizon en Kanon Wakeshima
Helemaal top Ninande. We hopen dat dit voor nog veel meer kandidaten die eigenlijk niet een achtergrond hebben om dit mooie vak van Ondersteuner uit te oefenen, maar wel de passie en vaardigheden hebben, aanleiding is om eens vrijblijvend met ons kennis te komen maken
Interesse? Bel 088 022 23 99 0f mail A2@Assistant2.nl wie weet heb jij net zoals Ninande de perfecte job die past bij jouw karakter en vaardigheden.