nieuws

waar je wat aan hebt.

Heb jij ook kantoorheimwee?

12 januari 2021

Tien maanden werken we nu alweer veelal vanuit huis. De tijd dat we vanuit kantoor werkten lijkt alweer eeuwen geleden. Automatenkoffie, het systeemplafond, de pantry/keuken, het praatje bij de receptie, je collega’s, de bila’s, de afdelingsvergaderingen, de telefoon die rinkelt bij jou en je collega’s etc. etc.. Allemaal zaken die zo ontzettend bij het kantoorleven passen en die je eigenlijk best wel mist. Kantoorheimwee.

We kunnen inmiddels heel goed thuiswerken, dat hebben we met z’n allen goed laten zien. Je bent meer gefocust aan het werk en bent minder snel afgeleid dan op kantoor. Er blijft meer tijd over om te sporten of boodschappen te doen vanwege het wegvallen van de reistijd van en naar kantoor. Dat geeft rust. Maar er kleven ook nadelen aan het thuiswerken. Zo is je verlichting en luchtkwaliteit vaak minder goed dan op kantoor. En is je thuiswerkplek minder ergonomisch ingesteld wat kan leiden tot rugklachten op de lange termijn.

Naar verwachting zullen we na Corona 1-3 dagen per week thuis gaan werken en de rest op kantoor aanwezig zijn. Sommige activiteiten blijven namelijk onmisbaar, zoals het inwerken van nieuwe medewerkers. Fysieke vergaderingen blijven soms keihard nodig. Want je kunt niet alles via Teams en Zoom doen. En wat dacht je van creativiteit?!

Wat is jouw grootste kantoorheimwee? Laat het ons weten en mail naar marketing@assistant2.nl.  

Bron: FD Persoonlijk

kennismaken

wat kunnen wij voor je doen?

Werken bij Assistant2 geeft zekerheid. Samen zoeken en vinden we de baan die het beste bij jou past. Zekerheid betekent ook dat je minimaal de eerste zes maanden bij Assistant2 in dienst bent. En vanaf je eerste werkdag begeleiden en coachen we jou waar nodig. En voor wat je aan opleiding of vaardigheden te kort komt, zetten we samen een persoonlijk Loopbaan Ontwikkel Traject (LOT) uit. Nieuwsgierig? Meld je dan hier aan voor een vrijblijvende kennismaking.