Wie is Petra?
Ik ben een positief ingesteld persoon, ik sta elke dag op met een lach, hou van wandelen in de natuur; daar krijg ik energie van. Bekenden vinden mij een mensen-mens die graag de verbinding maakt. In eerste instantie lijk ik soms timide maar als ik eenmaal op mijn plek ben, zul je een zelfverzekerde Petra zien. Als moeder van een 18 jarige zoon heb ik mijn handen vrij; mijn ouders zijn al op leeftijd en die probeer ik hier en daar bij te staan (vooral bij ziekenhuisbezoeken). Mijn interesses zijn divers. Muziek luisteren (van de hits uit de jaren 80/90 tot en met dance, klassiek, Nederlandse bands, etc.), lezen (over o.a. psychologie, nieuws actualiteiten, astrologie), fijne gesprekken met mijn familie, partner, vriendinnen en vrienden oftewel ik kan erg genieten van de kleine dingen in het leven.
Wat wil Petra bereiken?
Een functie als management assistente (of secretaresse of office manager) waar ik mijn skills op het gebied van (complex) agendabeheer, organiseren, overzien van en meedenken in een proces en andere bijkomende secretariële en administratieve taken kan inzetten.
Het liefst in een informele sfeer bij een Partner met een sociaal maatschappelijke betrokkenheid.
Wat is je motivatie om te werken als Management Assistant?
Door jarenlange ervaring en het plezier dat ik heb om als Management Assistant te werken, wil ik graag verder in ‘mijn vak’. Met diploma’s van wat langer geleden ben ik een praktijkgerichte Assistant die het nog steeds leuk vind om nieuwe dingen te leren.
Waarom wil Petra juist werkzaam zijn voor/via Management Support Assistant2?
Mijn motivatie is dat ik geloof in de goede naam van Assistant2 (onder andere door ervaringen van een goede vriendin); de toegezegde professionaliteit bij het zoeken en plaatsen van kandidaten in de beste passende setting. Daarnaast spreekt de begeleiding en de mogelijkheid tot het volgen van relevante trainingen mij erg aan.
Wat doet Petra in haar vrije tijd?
Wandelen, lezen, dansen, fitness, leuke steden bezoeken, op vakantie naar zonnige oorden.
Petra is beschikbaar als Spin in het web en Alleskunner.
Wat is Petra haar droombedrijf? Bij een Partner waar een informele sfeer is en met een sociaal maatschappelijke betrokkenheid.
Wat is Petra haar functiedoelstelling? Ontzorgen/ondersteunen van een druk bezet man/vrouw/team.
Vanwege privacy redenen is de naam van de kandidaat op dit CV gewijzigd.
Profiel
Opleidingen, trainingen & workshops
Opleidingen
1998 Management Assistent(e) ISBW diploma behaald
1993 Notuleren Schoevers diploma behaald
1986 MEAO De Lijnbaan 1e jaar niet afgemaakt *
1986 MAVO-d OSG Hugo de Groot diploma behaald
* Reden dat ik gestopt ben met de MEAO is dat ik als 19 jarige op eigen benen wilde staan. Met een typediploma (1985) en MAVO-diploma (1986) op stap, lagen toen de banen voor het oprapen en daar heb ik gebruik van gemaakt.
Trainingen/Workshops
2021 Next Support Management (Schoevers)
2005 Projectmanagement voor de Secretaresse (Secretary Management Institute)
1991 Praktijkseminar Topsecretaresse (Secretary Management Institute, 2 daagse)
1991 Telefoontraining (Hogeschool Rotterdam & Omstreken)
Vaardigheden
Computervaardigheid
Google, Windows – Word / Outlook, IBabs vergaderapplicatie, Lumin digitale handtekeningen/documenten, SpendCloud facturering, AFAS rondom facturering en personeelsregistratie, ONS Nedap urenregistratieprogramma, Exact boekhoudprogramma
FB, LinkedIn en Insta, X, Threads
Talenkennis
Nederlands: Uitstekend (getest, 2 fout van 15)
Engels: Uitstekend (getest, 1 fout van 15)
Overige talen: Duits is redelijk (spreken/qua teksten: in het werk niet vaak gebruikt)
Werkervaring
1 januari 2025 – 1 maart 2025
Werkgever: Stichting voor zorgverlening, regio Rotterdam
Functie: Managementassistente Raad van Bestuur
Werkzaamheden:
Ondersteuning aan voorzitter Raad van Bestuur op met name complex agendabeheer;
zelfstandig behandelen van e-mailverkeer (regelmatig uit naam van bestuurder), behandelen in- en uitgaande post, versturen van contracten aan externe partijen (na ondertekening bestuurder), ontvangst bezoekers, telefoonverkeer beantwoorden en afhandelen, factureren (intern laten) controleren, etc.
Voertaal: Nederlands
Software programma’s: Google (zakelijke versie) agenda-documenten-contacten- spreadsheets-presentaties-meet-keep, IBabs vergaderapplicatie, Lumin digitale handtekeningen/documenten, SpendCloud facturering
7 januari 2019 – 31 december 2024
Werkgever: Stichting voor zorgverlening, regio Rotterdam
Functie: Managementassistent Facilitair Bedrijf en Vastgoed
Werkzaamheden:
Ondersteuning aan manager Facilitair Bedrijf en manager Vastgoed en hun teams op secretarieel en administratief gebied. Van (complex) agendabeheer tot en met het opstellen van notulen/actiepunten tijdens MT’s, organiseren van team- en beleidsdagen, zelfstandig behandelen van e-mailverkeer, behandelen in- en uitgaande post, ontvangst bezoek, telefoonverkeer beantwoorden en afhandelen, factureren (intern laten) controleren, urenregistratie teams, planning en organisatie van allerlei voorkomende werkzaamheden, etc.
Voertaal: Nederlands
Software programma’s: Google (zakelijke versie) agenda-documenten-contacten- spreadsheets-presentaties-meet-keep, IBabs vergaderapplicatie, Lumin digitale handtekeningen/documenten, Afas facturering en personeelsadministratie,
ONS Nedap urenregistratieprogramma.
1 juni 2014 – 31 december 2018
Werkgever: IT/consultancy organisatie, regio Rotterdam
Functie: Officemanager/Managementassistent
Werkzaamheden:
Ondersteuning aan algemeen directeur, CFO en andere collega’s van het team op secretarieel-, finance- en HR-gebied oftewel: agendabeheer, telefonische bereikbaarheid, ontvangen van bezoekers, administratieve handelingen rondom facturering/inboeken in boekhoudsysteem, opstellen van contracten (nieuwe) medewerkers, ziekmeldingen, inkoop kantoorartikelen en andere (kantine)benodigdheden voor kantoor, vakantieregistratie, reizen boeken naar de andere locaties (Indonesië en Argentinië). Ook fungeerde ik als eerste aanspreekpunt rondom de (interne en externe) contacten voor het ‘office’ gedeelte.
Voertaal: Nederlands/Engels
Software programma’s: Google (zakelijke versie) agenda-documenten-contacten- spreadsheets-presentaties-meet-keep, Exact – boekhoudprogramma
1 januari 2013 – 31 mei 2014:
Werkgever: Zorginstelling, regio Rotterdam
Functie: Managementassistente
Werkzaamheden:
Ondersteuning aan manager Bedrijfsvoering overlopend in nieuw aangestelde directeur naar aanleiding van fusie:
Agendabeheer, telefonische bereikbaarheid, secretariële en administratieve ondersteuning, notuleren vergaderingen, planning en organisatie van allerlei voorkomende werkzaamheden.
Software programma’s: Windows Outlook Word Spreadsheets
4 april 1990 – 31 december 2012:
Werkgever: Zorginstelling, regio Rotterdam
-Managementassistente manager Bedrijfsvoering, PZ en CFO (hoofdkantoor)
-Secretaresse afdeling Beleid & Advies (hoofdkantoor)
-Secretaresse afdeling Zorginhoudelijke Ondersteuning (hoofdkantoor)
-Secretaresse manager thuiszorgcentrum
-Administratief medewerker thuiszorgcentrum
-Telefoniste/Typiste/Administratief medewerker
Voor alle functies geldt: Agendabeheer, telefonische bereikbaarheid, secretariële en administratieve ondersteuning, notuleren van vergaderingen, planning en organisatie van allerlei voorkomende werkzaamheden, archiveren, etc.
Voertaal in het bedrijf/organisatie: Nederlands
Software programma’s: Windows Outlook Word Spreadsheets
Door mijn professionele en persoonlijke ontwikkeling, en door interne reorganisaties, heb ik regelmatig de kans gehad om intern door te groeien en te wisselen.
Januari 1987 – 31 maart 1990
Werkgever: Accountantskantoor, regio Rotterdam
Functie: Secretaresse
Werkzaamheden:
Ondersteuning accountants (sr en jr), agendabeheer, telefonische bereikbaarheid, ontvangen van bezoekers, administratieve handelingen rondom facturering, opstellen startbalansen, ziekmeldingen, inkoop kantoorartikelen, etc.
Voertaal: Nederlands
Software programma’s: Windows Outlook Word Spreadsheets
Referentie
Op verzoek