nieuws

waar je wat aan hebt.

2 zusjes, beiden via Assistant2 geplaatst

21 april 2021

Michelle kwam recentelijk bij ons kennismaken en was op zoek naar een baan als Office Assistant. Haar achternaam Verkerk… is zij het zusje van, dachten wij? Ja, dat bleek zo te zijn! Haar zus Linda meldde zich in 2009 bij Assistant2 ook voor een job en werd toen door ons geplaatst bij Pels Rijcken in Den Haag en werkt daar nog steeds met heel veel plezier. Inmiddels niet meer als Management Assistant maar als HR Adviseur. Toeval dat Michelle bij ons kwam? Nee, een kwestie van dezelfde verwachtingen hebben. En die verwachting hebben we samen waargemaakt, Michelle is gestart bij een beursgenoteerd bouwbedrijf in het midden van het land. Reden voor ons om eens met de zusjes nader kennis te maken, want dit is toch wel heel bijzonder!

Michelle (links), 31 jaar, Office Manager bij Ballast Nedam. Linda, 35 jaar, HR adviseur bij Pels Rijcken.

Michelle jij hebt jezelf al voorgesteld in ons nieuws onder Even voorstellen maar vertel eens, hoe ben jij bij Assistant2 terecht gekomen?
Ik herinnerde me dat mijn zus jaren geleden via Assistant2 bij haar huidige werkgever geplaatst is. Toen ik op zoek was naar een nieuwe baan, heb ik contact met A2 gezocht. En dat bleek een goede zet!

Linda, jij bent in 2009 via Assistant2 in vaste dienst gegaan bij Pels Rijcken, een advocaten- en notariskantoor in Den Haag en je werkt daar nog steeds. Vertel eens, hoe bevalt het je daar?
‘Het bevalt mij ontzettend goed bij Pels Rijcken! Ik werk er inmiddels ruim 12 jaar en nog steeds met heel veel plezier. Ik ben begonnen bij Pels Rijcken als Assistant in de juridische praktijk. Dat was geweldig. Inmiddels heb ik een andere functie binnen kantoor, waardoor ik de juridische praktijk van de zijlijn meekrijg en meer bezig ben met de (ontwikkeling van de) mensen binnen Pels Rijcken en alles wat daarbij komt kijken. Ik werk met hele leuke collega’s. Kortom: een fijne baan bij een topkantoor!’

Wat is eigenlijk jouw vooropleiding?
‘Na afronding van mijn middelbare school heb ik bij Schoevers de opleiding Officemanagement gedaan (kort HBO/Associate Degree). Een paar jaar later, tijdens mijn dienstverband bij Pels Rijcken, heb ik vervolgens de studie Human Resource Management gevolgd.’

Ben je inmiddels gegroeid in je carrière?
‘Jazeker! Enkele jaren na mijn start als (Legal) Assistant bij Pels Rijcken groeide ik door naar de functie van senior Assistant. En na afronding van mijn studie HRM heb ik vervolgens in 2016 een overstap gemaakt naar de HR-afdeling, waar ik aan de slag ben gegaan als HR-adviseur.’

En Michelle, heb jij net als Linda de opleiding Officemanagement gedaan?
‘Nee, ik heb gestudeerd voor Stewardess, Receptioniste en Hostess aan de TIO in Utrecht. Ik ben de functie van Office Manager ingerold, omdat het met mijn hospitality ervaring een logische vervolgstap is.’
Kort geleden ben je via Assistant2 gestart met je nieuwe baan als Office Manager. Hoe bevalt het jou daar?
‘Ik werk nu sinds februari bij Ballast Nedam en ik heb het tot nu toe erg naar mijn zin. Ik werk met leuke collega’s. Mijn directe collega is zelfs ook via Assistant2 bij Ballast Nedam geplaatst en met haar klikt het goed. Ik kijk ernaar uit om mijn functie steeds verder eigen te maken en uit te bouwen.’

Linda denk jij dat je voor je jongere zus een voorbeeld bent geweest wat betreft het ondersteunersvak?
‘Dat durf ik niet te zeggen, maar maybe it runs in de family?!’

 En Michelle, jouw zus is dus ooit gestart als Assistant. Zie jij haar als voorbeeld?
‘Ik zie mijn zus zeker als voorbeeld. Ze werkt altijd hard en is goed in haar werk. Ik hoop dat ik, net als Linda bij Pels Rijcken, me ook zo op mijn plek zal voelen bij Ballast Nedam en daar met veel plezier en naar tevredenheid mijn werk kan doen.’

Hoe zouden jullie elkaar omschrijven?
‘Linda is hardwerkend, slim, geordend, perfectionistisch, lief en zorgzaam.’, aldus Michelle.‘En ik zie Michelle als een zelfstandige vrouw die niet bang is om aan te pakken. En als zus, maar ook als vriendin of collega, staat ze altijd voor je klaar. Op haar kun je rekenen!’ vertelt een trotse Linda.

Michelle, vertel ons eens, wat voor mooie eigenschappen heeft Linda die haar geschikt maakte voor het ondersteunersvak en die jij graag zou willen hebben?
‘Het geordende in Linda en alles tot in de puntjes voorbereiden, maakt haar een uitstekende ondersteuner. Ik streef dat ook na.’

En Linda, wat zijn de mooie eigenschappen van Michelle?
‘De eigenschappen van Michelle die ik eerder al noemde, maken haar bij uitstek geschikt voor het ondersteunersvak. Daarnaast beschikt ze ook nog eens over een grote talenknobbel. Ze spreekt heel goed Engels en Spaans en daarnaast ook nog een woordje Italiaans, Frans en Turks. Dat zou ik ook wel willen!’

Michelle, wat heb jij van Linda geleerd?
‘Jezelf willen blijven ontwikkelen en eventueel een opleiding volgen om verder (door) te groeien, is iets dat ik in haar bewonder.’
En jij, Linda?
‘Michelle is heel betrokken, maar kan, als dat nodig is, ook een knop omzetten en ‘loslaten’ . Dat zou ik ook wel wat beter willen kunnen.’

Als jullie elkaar spreken, hebben jullie het dan regelmatig over jullie werk en delen jullie tips?
‘Nee, eigenlijk niet’, geven beiden zussen aan. ‘Misschien moeten we dat maar vaker doen, tips uitwisselen!’, aldus Michelle. ‘Om heel eerlijk te zijn, hebben we het niet vaak over werk als we elkaar spreken! Het gaat meestal over onze kinderen, familie, vrienden of leuke dingen die we hebben gedaan of gaan doen.’, zegt Linda.

Even kijken naar de toekomst. Over 5 jaar, waar staan jullie dan?
Michelle over Linda: ‘Nog steeds als HR adviseur, waarschijnlijk bij Pels Rijcken. Ik weet dat ze het vak erg leuk vindt en dat ze het ook goed naar haar zin heeft. En wie weet heeft ze zich in de tussentijd nog verder laten bijscholen, om nog meer uit haarzelf te halen!

Linda: ‘Ik weet niet goed waar Michelle over 5 jaar zal staan, maar ik hoop dat ze dan nog steeds een leuke baan heeft als office manager. Of misschien is ze tegen die tijd verder doorgegroeid! Ik gun haar in ieder geval een baan waar ze veel plezier in heeft, voldoende uitdaging uithaalt en met fijne collega’s werkt. Als ze gelooft in zichzelf en doorpakt, zoals ik weet dat ze dat kan, komt dat wel goed!

 

kennismaken

wat kunnen wij voor je doen?

Werken bij Assistant2 geeft zekerheid. Samen zoeken en vinden we de baan die het beste bij jou past. Zekerheid betekent ook dat je minimaal de eerste zes maanden bij Assistant2 in dienst bent. En vanaf je eerste werkdag begeleiden en coachen we jou waar nodig. En voor wat je aan opleiding of vaardigheden te kort komt, zetten we samen een persoonlijk Loopbaan Ontwikkel Traject (LOT) uit. Nieuwsgierig? Meld je dan hier aan voor een vrijblijvende kennismaking.