Naar de inhoud.

Nieuws voor Assistants

Zomer Update: Uitdagingen en luxe problemen…

04 augustus 2018

Hoe vergaat het Assistant2 en wat is nieuw??? Lees het in onze zomerse Update.

Uitdagingen en luxe problemen…

Dat de economie flink op stoom raakt merken we bij Assistant2 als geen ander. Veel aanvragen, veel zoekopdrachten en meedenkvragen. En helaas, ook steeds meer ‘gedoe’ over salarissen, secundaire arbeidsvoorwaarden en uurtarieven. De overheid roept dat de salarissen omhoog moeten terwijl opdrachtgevers vinden dat de marges best wat minder kunnen. Kortom, er staat behoorlijk wat druk op de ketel.

Desondanks slagen wij er nog steeds in om de beste Assistants bij bedrijven en organisaties te plaatsen. En dan doel ik op gemotiveerde Assistants die bereid zijn om zich te blijven ontwikkelen. Die graag aan de slag gaan voor een prima salaris, en… die loyaal zijn. Want ook dat is een uitdaging op een arbeidsmarkt die op stoom raakt.

We leven en werken in een tijdperk waarin alles steeds verder digitaliseert. Dan is het de vraag hoe en waarmee je je als organisatie onderscheidt van ‘de rest’. Sinds de oprichting van Assistant2 hanteer ik vijf glasheldere USP’s, principes eigenlijk. Een daarvan is de persoonlijke aanpak. Mijn overtuiging is dat persoonlijke aandacht nog steeds het verschil maakt. Zoeken en vinden kan prima digitaal, maar de echte, en vooral de beste match maak je toch nog steeds door face-to-face met elkaar in gesprek te gaan. En dieper in te gaan op zowel de harde als de zachte selectiecriteria. Dat geldt niet alleen voor de Assistants waarmee we in gesprek gaan maar ook voor de bedrijven en organisaties waarmee we zaken doen. Want hoe maak je anders the perfect match, karakter met bedrijfscultuur!

Ik ben blij dat we nog steeds Assistants aan ons weten te binden die de handschoen oppakken en gaan voor het beste. Dat geldt ook voor bedrijven en organisaties waar wij zaken mee doen. We blijven zorgen voor creatieve oplossingen zoals ons A-TEAM, maar ook door schoolverlaters in te zetten die van onze Partners de kans krijgen om de praktijk te leren kennen en zichzelf te bewijzen. Om ze vervolgens los te laten en in te zetten als startende ondersteuners.

Zo, je bent weer helemaal Up2date. We blijven ondernemen! En wat mij betreft, hoe groter de druk hoe meer plezier!

Ik wens je een fijne zomer en neem vooral de ‘time2relax’.

Fons Scheltema
Directeur / ondernemer


NIEUWE TRAINING

Effectief zakelijk schrijven en Creatief schrijven van overtuigende teksten


We vroegen een van onze experts, Afke van der Horst, om een kort verslag te schrijven over haar eerste training Effectief zakelijk schrijven.

“Alle deelnemers hadden werk gemaakt van de voorbereidende opdracht. Een enkeling had geen relevante teksten op de plank om in te sturen, maar dat werd netjes per mail uitgelegd of er werd om een vervangende opdracht gevraagd. Goed begin!

De sfeer tijdens de bijeenkomst was goed. Al bij de eerste rondvraag bleken alle deelnemers gemotiveerd en actief. We hebben hard gewerkt en veel onderwerpen behandeld. We startten bij de kern: waarom schrijf je eigenlijk? De Assistants leerden stilstaan bij het doel van hun tekst: moet de lezer iets weten, iets vinden, of iets doen? Vervolgens leerden ze hoe je de tekst daarop opbouwt. Dat leverde leuke eye openers op zoals, “He, ik geef eigenlijk wel heel veel achtergrondinformatie in mijn mail, terwijl dat voor deze vraag helemaal niet nodig is!” Of: “Oh ja, ik vraag iets van de lezer, maar geef niet echt aan hóe de lezer dat kan doen…”.

”Ik vraag iets van de lezer, maar geef niet echt aan hóe de lezer dat kan doen…”

Vervolgens zijn alle belangrijke onderdelen van het schrijfproces gepasseerd. Van de verdeling van de informatie tot de juiste toon, aansprekende openingszinnen, activerende slotzinnen, tips en trucs voor originele invalshoeken, enzovoort. De deelnemers hebben een mooie snelle groei laten zien, naar meer zelfvertrouwen, meer inzicht en praktische kennis om direct toe te passen bij het schrijven. Een erg leuke dag, in een fijne sfeer waarin met humor en openheid veel geleerd is. Top! Ik heb nu al zin in het vervolg Creatief schrijven van overtuigende teksten op 22 november in Den Haag!”

Voor meer informatie klik hier.

Onze trainingen kunnen ook door Assistants van buitenaf gevolgd worden. Als Partner betaal je hiervoor € 125,- per deelnemer. Voor niet-Partners bedragen de kosten € 250,- per deelnemer. Bekijk hier het volledige trainingsprogramma najaar 2018.

De krapte op de arbeidsmarkt zorgt zo nu en dan voor de nodige bezettingsproblemen. Uiteraard biedt Assistant2 oplossingen om die capaciteitsproblemen op te vangen. Je kunt in die situaties een beroep doen op ons A-TEAM. Ervaren Assistants die per direct beschikbaar en inzetbaar zijn. Op elk gewenst niveau. Maak kennis met ons A-TEAM en bekijk hier het profiel van een van hen.

Archief

Dit weekend... Dag vriend, partner, familie of wat dan ook. Lekker even alleen. Tips hoe je tot jezelf komt...
16 november 2018
Happy birthday 2... Stefanie!
15 november 2018
Uitzwaaien... Elizabeth!
14 november 2018
Onze Expert Afke van de training Effectief zakelijk schrijven en Creatief schrijven van overtuigende teksten aan het woord
12 november 2018
The Day After... Training Time Management geslaagd!
09 november 2018
Training Time Management van start!
08 november 2018
Je D'tjes en T'tjes zijn op orde, maar zijn jouw teksten ook boeiend??
07 november 2018
SNA keurmerk van Assistant2 met een halfjaar verlengd!!
06 november 2018
Even voorstellen... Archana! Onze nieuwste en op-een-na jongste A-TEAM'er!
05 november 2018
The Day After... Training Presenteren met zelfvertrouwen weer een succes!
02 november 2018
Training Presenteren met zelfvertrouwen van start!
01 november 2018
Win de race tegen de klok! Volg de Training Time Management op 8 november
31 oktober 2018
Imperfectie is de nieuwe perfectie! De Millennial vraagt om een heel andere benadering...
30 oktober 2018
A-TEAM Assistant Michelle aan het woord: "Een half jaar, twee opdrachten en heel wat ervaring verder!"
29 oktober 2018
Time 2 hire.......................toooooooo long in booming markt!
26 oktober 2018
Nadia over de training Presenteren met zelfvertrouwen
25 oktober 2018
Merel onze jongste A-TEAM Assistant met de jongste auto!!
22 oktober 2018
Even voorstellen ... Stefi Assistant in ons A-TEAM
17 oktober 2018
Even voorstellen Marlon, HBO opleiding Officemanagement AD
14 oktober 2018
Elizabeth. Begeleid, geplaatst en ontwikkeld.....en gaat nu in vaste dienst!
11 oktober 2018
Sluis jij alles door of ben jij die Assistant waar je niet omheen komt?
08 oktober 2018
The Day After... Training Corporate Governance geslaagd!
05 oktober 2018
Training Corporate Governance van start!
04 oktober 2018
Face your fears! Presenteren is leuk!
03 oktober 2018
De werkplek van: Elizabeth!
02 oktober 2018
Uitzwaaien... Anita
28 september 2018
Office Manager bij Assistant2! Even voorstellen... Joyce
26 september 2018
Alleen het woord 'secretaresse' al... Uit Het Financieele Dagblad wat cijfers
24 september 2018
The day after... Training Assertiviteit was een succes!
21 september 2018
The day after... Training Social Media was a need2have!
14 september 2018
De trainingen zijn weer begonnen bij Assistant2!
13 september 2018
Carrièretijgerinnen, meld je aan!
07 september 2018
A-TEAM ready 2 Goooooooooooooo!
06 september 2018
Test jouw Nederlandse taalkennis. Woon-werkverkeer of woonwerk-verkeer?
17 augustus 2018
Even voorstellen ... A -TEAM Assistant Marieke
15 augustus 2018
Werkende vrouw met kinderen verdient steeds meer
14 augustus 2018
Collegialiteit belangrijker dan salaris voor Nederlanders
25 juli 2018
Even voorstellen ... A-TEAM Assistant Michelle
24 juli 2018
Time 2 Relax! Maar vakantie voor kwart van de Nederlanders te duur.......
23 juli 2018
Chrissy net geslaagd voor haar HBO opleiding Office Management Associate Degree en direct via A2 aan de slag
12 juli 2018
Vacatures steeds moeilijker te vullen
11 juli 2018
Uitzwaaien ... Simone
10 juli 2018
Even voorstellen ... A-TEAM Assistant Merel
03 juli 2018
Zij zijn dolblij met onze nieuwe bureau-onderlegger. Heb jij 'm al?
29 juni 2018
Merel nog maar net klaar met haar studie en nu al keihard aan de slag
22 juni 2018
Brenda en de Cosmopolitan
20 juni 2018
Miranda op project basis aan de slag bij een van onze Partners in Rotterdam
18 juni 2018
Bibiche - A -TEAM Assistant!!!
14 juni 2018
Denise direct in vaste dienst bij onze Partner
11 juni 2018
The day after...Training Effectief zakelijk schrijven: "Alles was tot in de puntjes verzorgd!"
01 juni 2018
Training Effectief zakelijk schrijven gestart, 31 mei in Den Haag
31 mei 2018
Even voorstellen... Mandy
30 mei 2018
Assistant2 en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
25 mei 2018
Who dares? Regiomanager bij Assistant2
24 mei 2018
Op bezoek bij een van onze Partners en Assistant2 viert het mee!
18 mei 2018
In het NRC: 'secretaresse is verouderd'
25 april 2018
Even voorstellen ... Nassiba
23 april 2018
Janna vindt haar draai bij één van onze Partners in Eindhoven
20 april 2018
Time2Change – van ‘secretaressedag’ naar ‘AssistantDay’
19 april 2018
Joy in vaste dienst bij één van onze Partners
16 april 2018
Win ook een Fiat 500!
11 april 2018
Nederland blijkt meer ‘robotproof’
05 april 2018
5 days after...Training PR Masterclass. 'Veel informatie die enorm relevant is'
04 april 2018
PR Masterclass van start!
29 maart 2018
Print nog steeds zeer gewaardeerd in PR en comunicatieland
20 maart 2018
100% match. Reba een vaste aanstelling via A2 bij internationale Partner in Amsterdam
19 maart 2018
Training 'Time Management', 4 days after ... 'Goede training en zeer bruikbaar voor mijn huidige werk.'
19 maart 2018
Training Time Management van start!!
15 maart 2018
Jennifer aan de slag bij één van onze vaste Partners in Rotterdam!
08 maart 2018
Robot en computer nemen werk over
05 maart 2018
Jamie in vaste dienst bij één van onze Partners in Rotterdam!
02 maart 2018
Elizabeth maakt de stap na 31 jaar bij hetzelfde bedrijf te hebben gewerkt!
01 maart 2018
Digitaal totaal? Niet voor de overheid en niet voor A2!
21 februari 2018
Over great places 2 work gesproken in de regio Noord Holland....
18 februari 2018
De werkplek van: Louise!
10 februari 2018
Moeite met knopen doorhakken? Deze tips helpen je!
07 februari 2018
Handige to-do list apps!
02 februari 2018
Mariëlle aan de slag bij een van onze internationale Partners in Amsterdam!
02 februari 2018
Jonge vrouw werkt vaker in deeltijd
24 januari 2018
Jouw functie verrijken? Zo doe je dat!
19 januari 2018
Samantha direct een vast contract in Dodewaard!
15 januari 2018
Tips om succesvol te kunnen thuiswerken!
03 januari 2018
Vijf tips voor een goede samenwerking!
02 januari 2018
Esther na vijf jaar klaar voor de volgende stap in haar carrière bij één van onze Partners in Zoetermeer!
02 januari 2018
Even checken: hoe klantgericht ben jij?
28 december 2017
Kom in beweging Ondersteuners en denk aan je toekomst
16 december 2017
Last van opstartproblemen op maandag? Dan kun jij deze tips zeker gebruiken.
11 december 2017
Assistant2 in het Financieele Dagblad!
08 december 2017
Louise gestart bij één van onze vaste Partners in Rotterdam!
04 december 2017
Alweer trek? Hierbij inspiratie voor 11 vullende, gezonde en warme lunches (voor op kantoor)!
29 november 2017
Mailetiquette - 5 tips
27 november 2017
Heb jij ook een goede tip voor ons?
27 november 2017
Hoogopgeleiden dominanter op de arbeidsmarkt
22 november 2017
Het succesverhaal van Dominique. Van Assistant naar PMO
21 november 2017
Hoe het 'How 2 colour your winter' event rood kleurde? Check het zelf maar! De foto's.
03 november 2017
We did it together. Team A2 en Anna Nooshin
20 oktober 2017
Anna Nooshin still meets Assistant2...in haar WEEKVLOG
18 oktober 2017
Red is the answer!! 10 jaar Assistant2
16 oktober 2017
KPN Masterclass Assistenten
04 oktober 2017