Naar de inhoud.

Nieuws voor Assistants

Zomer Update: Uitdagingen en luxe problemen…

04 augustus 2018

Hoe vergaat het Assistant2 en wat is nieuw??? Lees het in onze zomerse Update.

Uitdagingen en luxe problemen…

Dat de economie flink op stoom raakt merken we bij Assistant2 als geen ander. Veel aanvragen, veel zoekopdrachten en meedenkvragen. En helaas, ook steeds meer ‘gedoe’ over salarissen, secundaire arbeidsvoorwaarden en uurtarieven. De overheid roept dat de salarissen omhoog moeten terwijl opdrachtgevers vinden dat de marges best wat minder kunnen. Kortom, er staat behoorlijk wat druk op de ketel.

Desondanks slagen wij er nog steeds in om de beste Assistants bij bedrijven en organisaties te plaatsen. En dan doel ik op gemotiveerde Assistants die bereid zijn om zich te blijven ontwikkelen. Die graag aan de slag gaan voor een prima salaris, en… die loyaal zijn. Want ook dat is een uitdaging op een arbeidsmarkt die op stoom raakt.

We leven en werken in een tijdperk waarin alles steeds verder digitaliseert. Dan is het de vraag hoe en waarmee je je als organisatie onderscheidt van ‘de rest’. Sinds de oprichting van Assistant2 hanteer ik vijf glasheldere USP’s, principes eigenlijk. Een daarvan is de persoonlijke aanpak. Mijn overtuiging is dat persoonlijke aandacht nog steeds het verschil maakt. Zoeken en vinden kan prima digitaal, maar de echte, en vooral de beste match maak je toch nog steeds door face-to-face met elkaar in gesprek te gaan. En dieper in te gaan op zowel de harde als de zachte selectiecriteria. Dat geldt niet alleen voor de Assistants waarmee we in gesprek gaan maar ook voor de bedrijven en organisaties waarmee we zaken doen. Want hoe maak je anders the perfect match, karakter met bedrijfscultuur!

Ik ben blij dat we nog steeds Assistants aan ons weten te binden die de handschoen oppakken en gaan voor het beste. Dat geldt ook voor bedrijven en organisaties waar wij zaken mee doen. We blijven zorgen voor creatieve oplossingen zoals ons A-TEAM, maar ook door schoolverlaters in te zetten die van onze Partners de kans krijgen om de praktijk te leren kennen en zichzelf te bewijzen. Om ze vervolgens los te laten en in te zetten als startende ondersteuners.

Zo, je bent weer helemaal Up2date. We blijven ondernemen! En wat mij betreft, hoe groter de druk hoe meer plezier!

Ik wens je een fijne zomer en neem vooral de ‘time2relax’.

Fons Scheltema
Directeur / ondernemer


NIEUWE TRAINING

Effectief zakelijk schrijven en Creatief schrijven van overtuigende teksten


We vroegen een van onze experts, Afke van der Horst, om een kort verslag te schrijven over haar eerste training Effectief zakelijk schrijven.

“Alle deelnemers hadden werk gemaakt van de voorbereidende opdracht. Een enkeling had geen relevante teksten op de plank om in te sturen, maar dat werd netjes per mail uitgelegd of er werd om een vervangende opdracht gevraagd. Goed begin!

De sfeer tijdens de bijeenkomst was goed. Al bij de eerste rondvraag bleken alle deelnemers gemotiveerd en actief. We hebben hard gewerkt en veel onderwerpen behandeld. We startten bij de kern: waarom schrijf je eigenlijk? De Assistants leerden stilstaan bij het doel van hun tekst: moet de lezer iets weten, iets vinden, of iets doen? Vervolgens leerden ze hoe je de tekst daarop opbouwt. Dat leverde leuke eye openers op zoals, “He, ik geef eigenlijk wel heel veel achtergrondinformatie in mijn mail, terwijl dat voor deze vraag helemaal niet nodig is!” Of: “Oh ja, ik vraag iets van de lezer, maar geef niet echt aan hóe de lezer dat kan doen…”.

”Ik vraag iets van de lezer, maar geef niet echt aan hóe de lezer dat kan doen…”

Vervolgens zijn alle belangrijke onderdelen van het schrijfproces gepasseerd. Van de verdeling van de informatie tot de juiste toon, aansprekende openingszinnen, activerende slotzinnen, tips en trucs voor originele invalshoeken, enzovoort. De deelnemers hebben een mooie snelle groei laten zien, naar meer zelfvertrouwen, meer inzicht en praktische kennis om direct toe te passen bij het schrijven. Een erg leuke dag, in een fijne sfeer waarin met humor en openheid veel geleerd is. Top! Ik heb nu al zin in het vervolg Creatief schrijven van overtuigende teksten op 22 november in Den Haag!”

Voor meer informatie klik hier.

Onze trainingen kunnen ook door Assistants van buitenaf gevolgd worden. Als Partner betaal je hiervoor € 125,- per deelnemer. Voor niet-Partners bedragen de kosten € 250,- per deelnemer. Bekijk hier het volledige trainingsprogramma najaar 2018.

De krapte op de arbeidsmarkt zorgt zo nu en dan voor de nodige bezettingsproblemen. Uiteraard biedt Assistant2 oplossingen om die capaciteitsproblemen op te vangen. Je kunt in die situaties een beroep doen op ons A-TEAM. Ervaren Assistants die per direct beschikbaar en inzetbaar zijn. Op elk gewenst niveau. Maak kennis met ons A-TEAM en bekijk hier het profiel van een van hen.

Archief

Assistant2 plaatst, ontwikkelt en BEGELEIDT
16 juli 2019
Even voorstellen ... Tamara
15 juli 2019
Vijf tips voor een e-mailvrije vakantie
10 juli 2019
De nieuwe A2 bureau-onderleggers vinden hun weg.....
09 juli 2019
Assistant2 in het AD: Secretaresse heet allang geen secretaresse meer én heeft minimaal hbo
08 juli 2019
Even voorstellen... Vera
01 juli 2019
Even voorstellen... Silvana
28 juni 2019
Assistant2 in de Telegraaf: 'Secretaresse' van toekomst
27 juni 2019
Jij of jouw Assistants future proof????
27 juni 2019
Even voorstellen... Christy
24 juni 2019
Op bezoek bij......Soeraya
19 juni 2019
The day after... nee leren zeggen en je werk meer onder controle
14 juni 2019
De training Time Management is weer gestart
13 juni 2019
Grip op je hoeveelheid mail.....
11 juni 2019
Last van stress? Dit helpt je.
07 juni 2019
Eerste bureau-onderlegger ligt bij onze Partner Kenz Figee Group
06 juni 2019
Yes, onze nieuwe Up 2 Date bureau-onderleggers zijn binnen!
05 juni 2019
Ga jij je leven lang leren als het betaald wordt?
27 mei 2019
Even voorstellen Naomi
24 mei 2019
Fatin en haar bolide.....
23 mei 2019
Communicatie-student of communicatiestudent? Test je Nederlands!
22 mei 2019
Even voorstellen Monique
20 mei 2019
The day after... Vanaf nu meer effectief zakelijk schrijven
17 mei 2019
We zijn gestart met de training Effectief zakelijk schrijven
16 mei 2019
Uitzwaaien ... Nicole
16 mei 2019
Uitzwaaien... Annette!
13 mei 2019
Fatin maakt carrière!
09 mei 2019
Fleur over door ontwikkelen...
28 april 2019
De 'way out of my comfort zone' training is weer van start!
25 april 2019
Keurig door de keuring!
23 april 2019
Time2Change – van ‘secretaressedag’ naar ‘Assistant Day’
17 april 2019
Even voorstellen... Martine!
15 april 2019
Deelnemer Kim over de training Social Media
12 april 2019
The day after... meer mogelijkheden voor zakelijk gebruik Social Media
05 april 2019
Schattig! Baby Marli-Mae in haar A2 rompertje!
02 april 2019
Even voorstellen... Silvana!
28 maart 2019
Drie 'generaties' Assistants bij onze Partner Amazon
27 maart 2019
Even voorstellen... Tineke!
18 maart 2019
Even voorstellen... Manouk!
11 maart 2019
Even voorstellen... Merel!
08 maart 2019
Even voorstellen... Soeraya!
06 maart 2019
Even voorstellen... Fleur!
04 maart 2019
Even voorstellen... Samantha!
15 februari 2019
Even voorstellen... Manon!
11 februari 2019
Training Assertiviteit.....No, what else?!
08 februari 2019
Assistant2 werkt landelijk dus ook in de Botlek!
03 februari 2019
I need my Assistant... Nowwwww
29 januari 2019
Samen in de keuken tijdens onze Nieuwjaarsmeeting!
18 januari 2019
Zet 'm op HBO klas Windesheim Management Assistant/ Office Management AD!! Ook in 2019.
05 januari 2019
Gastles over het beroep 'Assistant' bij Tio / Windesheim in Zwolle!
21 december 2018
Assistant2 en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
25 mei 2018
Time2Change – van ‘secretaressedag’ naar ‘AssistantDay’
19 april 2018
Het succesverhaal van Dominique. Van Assistant naar PMO
21 november 2017
Hoe het 'How 2 colour your winter' event rood kleurde? Check het zelf maar! De foto's.
03 november 2017
Red is the answer!! 10 jaar Assistant2
16 oktober 2017
KPN Masterclass Assistenten
04 oktober 2017