Naar de inhoud.

Nieuws over Assistant2

Kom in beweging Ondersteuners en denk aan je toekomst

16 december 2017

Vorige week stond Assistant2 in Het Financieele Dagblad. Naar aanleiding van het Ontwikkeladvies traject aangeboden door het Ministerie van Sociale Zaken. Meer details nu over hoe en waar je moet zijn als jij en/of jouw werkgever in beweging wil(len) komen.

Jij hebt het prima naar je zin op jouw werk als ondersteuner, hebt leuke collega's om jou heen en voert je job uit waar jij goed in bent. Ook over de werktijden ben jij zeer tevreden. Kortom: een goede werkplek voor jou! Wel word je een jaartje ouder en blijven de veranderingen op jouw werk en vakgebied doorgaan. Vergeleken met zo'n 10 - 15 jaar geleden lijkt alles wel veranderd. En niet alleen vakinhoudelijk maar ook in aantallen.Hadden we in de jaren 80 nog 230.000 secretaressen en ondersteuners rondlopen, waren het er in 2012 nog maar 120.000! En het UWV voorspelt dat er in 2020 nog maar rond de 60.000 Assistants en ondersteuners banen zijn. Tijd dus om in beweging te komen. Gelukkig is er nog wel tijd en zijn er ook kansen.

De toekomst
Wij kunnen het niet vaak genoeg roepen: het vak is veranderd! Jouw vak dus. De vraag is dan ook hoe het vak er over 10 jaar uit zal zien en of de functie die jij nu uitoefent dan nog wel bestaat en ook past bij wat jij écht wilt of voor ogen had. Tijd om de kans die het Ministerie van SZW jou nu biedt met beide handen aan te pakken en in gesprek te gaan met een erkende loopbaanadviseur voor een goed Ontwikkeladvies!

Wanneer kom jij in aamerking?
Het Ontwikkeladvies is beschikbaar als jij 45 jaar of ouder bent en gemiddeld minimaal 12 uur per week werkzaam bent in één van de volgende beroepsgroepen:

  • Administratief en secretarieel personeel; assistenten en managementassistenten;
  • Cateringmedewerkers;
  • Verkoopmedewerkers en medewerkers logistieke centra in de detailhandel;
  • Gemeenteambtenaren, werkzaam in de domeinen burger- en publiekszaken;
  • Buitengewoon opsporingsambtenaren, bedoeld in artikel 142 van het Wetboek van Strafvordering;
  • Schoonmakers:
  • Ambulancepersoneel en meldkamerpersoneel ten behoeve van de ambulancedienst.

Als jij werkloos bent, jij jouw werk wegens ziekte niet meer kunt doen of als een ontslag/reorganisatie regeling voor jou van toepassing is, dan kom jij niet in aanmerking voor het ontwikkeladvies traject.

Welke stappen jij moet ondernemen om gebruik te maken van het Ontwikkeladvies?
Vrij weinig eigenlijk! Het enige belangrijke is dat jij zelf op zoek gaat naar een goede loopbaanadviseur die jou een Ontwikkeladvies mag/kan geven. Wat tijdens het gesprek/de gesprekken tussen jou en de loopbaanadviseur wordt besproken, blijft uiteraard tussen jullie (indien anders gewenst).

De aanvraag van de subsidie wordt door de loopbaanadviseur gedaan.

Hoe vind jij een geschikte loopbaanadviseur?
Op de website www.noloc.nl of www.cminl.nl zijn verschillende erkende loopbaanadviseurs bij jou in de buurt te vinden. Uiteraard is het ook mogelijk om via jouw werkgever, jouw vakbond, of gewoon in jouw omgeving navraag te doen naar een geschikte loopbaanadviseur.

Wat Assistant2 betreft een kans die een ieder die tot de doelgroep behoort met beide handen aan zou moeten pakken! De arbeidsmarkt trekt aan, dus er liggen genoeg kansen. Je moet ze wel zelf creëeren!

Meer informatie? Mail met fscheltema@assistant2.nl  We helpen graag mee om jouw passie te verwezenlijken. 

Archief

26 september 2018
Office Manager bij Assistant2! Even voorstellen... Joyce
24 september 2018
Alleen het woord 'secretaresse' al... Uit Het Financieele Dagblad wat cijfers
21 september 2018
The day after... Training Assertiviteit was een succes!
13 september 2018
De trainingen zijn weer begonnen bij Assistant2!
07 september 2018
Carrièretijgerinnen, meld je aan!
06 september 2018
A-TEAM ready 2 Goooooooooooooo!
31 augustus 2018
13 september 2018 is het weer zover
04 augustus 2018
Zomer Update: Uitdagingen en luxe problemen…
29 juni 2018
Zij zijn dolblij met onze nieuwe bureau-onderlegger. Heb jij 'm al?
01 juni 2018
The day after...Training Effectief zakelijk schrijven: "Alles was tot in de puntjes verzorgd!"
31 mei 2018
Training Effectief zakelijk schrijven gestart, 31 mei in Den Haag
29 mei 2018
Ze zijn er weer!!! En Up 2 Date natuurlijk.
25 mei 2018
Assistant2 en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
24 mei 2018
Who dares? Regiomanager bij Assistant2
18 mei 2018
Op bezoek bij een van onze Partners en Assistant2 viert het mee!
25 april 2018
In het NRC: 'secretaresse is verouderd'
25 april 2018
SNA-keurmerk NEN 4400-1 voor Assistant2 wederom verlengd
19 april 2018
Time2Change – van ‘secretaressedag’ naar ‘AssistantDay’
04 april 2018
5 days after...Training PR Masterclass. 'Veel informatie die enorm relevant is'
29 maart 2018
PR Masterclass van start!
19 maart 2018
Training 'Time Management', 4 days after ... 'Goede training en zeer bruikbaar voor mijn huidige werk.'
15 maart 2018
Training Time Management van start!!
21 februari 2018
Digitaal totaal? Niet voor de overheid en niet voor A2!
16 december 2017
Kom in beweging Ondersteuners en denk aan je toekomst
08 december 2017
Assistant2 in het Financieele Dagblad!
27 november 2017
Heb jij ook een goede tip voor ons?
22 november 2017
Hoogopgeleiden dominanter op de arbeidsmarkt
03 november 2017
Hoe het 'How 2 colour your winter' event rood kleurde? Check het zelf maar! De foto's.
20 oktober 2017
We did it together. Team A2 en Anna Nooshin
18 oktober 2017
Anna Nooshin still meets Assistant2...in haar WEEKVLOG
16 oktober 2017
Red is the answer!! 10 jaar Assistant2
04 oktober 2017
KPN Masterclass Assistenten