Naar de inhoud.

Nieuws over Assistant2

Zomer Update: Uitdagingen en luxe problemen…

04 augustus 2018

Hoe vergaat het Assistant2 en wat is nieuw??? Lees het in onze zomerse Update.

Uitdagingen en luxe problemen…

Dat de economie flink op stoom raakt merken we bij Assistant2 als geen ander. Veel aanvragen, veel zoekopdrachten en meedenkvragen. En helaas, ook steeds meer ‘gedoe’ over salarissen, secundaire arbeidsvoorwaarden en uurtarieven. De overheid roept dat de salarissen omhoog moeten terwijl opdrachtgevers vinden dat de marges best wat minder kunnen. Kortom, er staat behoorlijk wat druk op de ketel.

Desondanks slagen wij er nog steeds in om de beste Assistants bij bedrijven en organisaties te plaatsen. En dan doel ik op gemotiveerde Assistants die bereid zijn om zich te blijven ontwikkelen. Die graag aan de slag gaan voor een prima salaris, en… die loyaal zijn. Want ook dat is een uitdaging op een arbeidsmarkt die op stoom raakt.

We leven en werken in een tijdperk waarin alles steeds verder digitaliseert. Dan is het de vraag hoe en waarmee je je als organisatie onderscheidt van ‘de rest’. Sinds de oprichting van Assistant2 hanteer ik vijf glasheldere USP’s, principes eigenlijk. Een daarvan is de persoonlijke aanpak. Mijn overtuiging is dat persoonlijke aandacht nog steeds het verschil maakt. Zoeken en vinden kan prima digitaal, maar de echte, en vooral de beste match maak je toch nog steeds door face-to-face met elkaar in gesprek te gaan. En dieper in te gaan op zowel de harde als de zachte selectiecriteria. Dat geldt niet alleen voor de Assistants waarmee we in gesprek gaan maar ook voor de bedrijven en organisaties waarmee we zaken doen. Want hoe maak je anders the perfect match, karakter met bedrijfscultuur!

Ik ben blij dat we nog steeds Assistants aan ons weten te binden die de handschoen oppakken en gaan voor het beste. Dat geldt ook voor bedrijven en organisaties waar wij zaken mee doen. We blijven zorgen voor creatieve oplossingen zoals ons A-TEAM, maar ook door schoolverlaters in te zetten die van onze Partners de kans krijgen om de praktijk te leren kennen en zichzelf te bewijzen. Om ze vervolgens los te laten en in te zetten als startende ondersteuners.

Zo, je bent weer helemaal Up2date. We blijven ondernemen! En wat mij betreft, hoe groter de druk hoe meer plezier!

Ik wens je een fijne zomer en neem vooral de ‘time2relax’.

Fons Scheltema
Directeur / ondernemer


NIEUWE TRAINING

Effectief zakelijk schrijven en Creatief schrijven van overtuigende teksten


We vroegen een van onze experts, Afke van der Horst, om een kort verslag te schrijven over haar eerste training Effectief zakelijk schrijven.

“Alle deelnemers hadden werk gemaakt van de voorbereidende opdracht. Een enkeling had geen relevante teksten op de plank om in te sturen, maar dat werd netjes per mail uitgelegd of er werd om een vervangende opdracht gevraagd. Goed begin!

De sfeer tijdens de bijeenkomst was goed. Al bij de eerste rondvraag bleken alle deelnemers gemotiveerd en actief. We hebben hard gewerkt en veel onderwerpen behandeld. We startten bij de kern: waarom schrijf je eigenlijk? De Assistants leerden stilstaan bij het doel van hun tekst: moet de lezer iets weten, iets vinden, of iets doen? Vervolgens leerden ze hoe je de tekst daarop opbouwt. Dat leverde leuke eye openers op zoals, “He, ik geef eigenlijk wel heel veel achtergrondinformatie in mijn mail, terwijl dat voor deze vraag helemaal niet nodig is!” Of: “Oh ja, ik vraag iets van de lezer, maar geef niet echt aan hóe de lezer dat kan doen…”.

”Ik vraag iets van de lezer, maar geef niet echt aan hóe de lezer dat kan doen…”

Vervolgens zijn alle belangrijke onderdelen van het schrijfproces gepasseerd. Van de verdeling van de informatie tot de juiste toon, aansprekende openingszinnen, activerende slotzinnen, tips en trucs voor originele invalshoeken, enzovoort. De deelnemers hebben een mooie snelle groei laten zien, naar meer zelfvertrouwen, meer inzicht en praktische kennis om direct toe te passen bij het schrijven. Een erg leuke dag, in een fijne sfeer waarin met humor en openheid veel geleerd is. Top! Ik heb nu al zin in het vervolg Creatief schrijven van overtuigende teksten op 22 november in Den Haag!”

Voor meer informatie klik hier.

Onze trainingen kunnen ook door Assistants van buitenaf gevolgd worden. Als Partner betaal je hiervoor € 125,- per deelnemer. Voor niet-Partners bedragen de kosten € 250,- per deelnemer. Bekijk hier het volledige trainingsprogramma najaar 2018.

De krapte op de arbeidsmarkt zorgt zo nu en dan voor de nodige bezettingsproblemen. Uiteraard biedt Assistant2 oplossingen om die capaciteitsproblemen op te vangen. Je kunt in die situaties een beroep doen op ons A-TEAM. Ervaren Assistants die per direct beschikbaar en inzetbaar zijn. Op elk gewenst niveau. Maak kennis met ons A-TEAM en bekijk hier het profiel van een van hen.

Archief

04 augustus 2018
Zomer Update: Uitdagingen en luxe problemen…
29 juni 2018
Zij zijn dolblij met onze nieuwe bureau-onderlegger. Heb jij 'm al?
01 juni 2018
The day after...Training Effectief zakelijk schrijven: "Alles was tot in de puntjes verzorgd!"
31 mei 2018
Training Effectief zakelijk schrijven gestart, 31 mei in Den Haag
29 mei 2018
Ze zijn er weer!!! En Up 2 Date natuurlijk.
25 mei 2018
Assistant2 en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
24 mei 2018
Who dares? Regiomanager bij Assistant2
18 mei 2018
Op bezoek bij een van onze Partners en Assistant2 viert het mee!
25 april 2018
In het NRC: 'secretaresse is verouderd'
25 april 2018
SNA-keurmerk NEN 4400-1 voor Assistant2 wederom verlengd
19 april 2018
Time2Change – van ‘secretaressedag’ naar ‘AssistantDay’
04 april 2018
5 days after...Training PR Masterclass. 'Veel informatie die enorm relevant is'
29 maart 2018
PR Masterclass van start!
19 maart 2018
Training 'Time Management', 4 days after ... 'Goede training en zeer bruikbaar voor mijn huidige werk.'
15 maart 2018
Training Time Management van start!!
21 februari 2018
Digitaal totaal? Niet voor de overheid en niet voor A2!
16 december 2017
Kom in beweging Ondersteuners en denk aan je toekomst
08 december 2017
Assistant2 in het Financieele Dagblad!
27 november 2017
Heb jij ook een goede tip voor ons?
22 november 2017
Hoogopgeleiden dominanter op de arbeidsmarkt
03 november 2017
Hoe het 'How 2 colour your winter' event rood kleurde? Check het zelf maar! De foto's.
20 oktober 2017
We did it together. Team A2 en Anna Nooshin
18 oktober 2017
Anna Nooshin still meets Assistant2...in haar WEEKVLOG
16 oktober 2017
Red is the answer!! 10 jaar Assistant2
04 oktober 2017
KPN Masterclass Assistenten